Gündüz Kuşağı Tarifleri

Nike+ Running

3

Nike Training Club (NTC) ve Nike+ Running uygulamalarını iPhone’uma aslında yedi ay kadar önce yüklemiştim. Nike+ Running’i düzenli olarak kullandım diyebilirim, NTC ile birkaç antreman yapıp bıraktım, o başka bir yazının konusu olacak, Nike Running İstanbul münasebetiyle bu aralar gündemimde Nike+ Running var :).

Önceden yüklediğim için kurulum ve üyelik kısımlarını çok detaylı hatırlamıyorum, ama hiçbir zorluğu yok. E-mail ve şifre belirleyerek Nike+’a üye oluyorsun, ben NTC uygulaması üzerinden gerçekleştirmiştim, sonra NTC Nike+ Running’i senkronize ediyor ve Running için de otomatik olarak bağlanmış oluyorsun. Sadece Nike+ Running’i yükleyip üye olman da mümkün.

Basit ve kullanışlı bir program, illa koşacaksın diye bir kural da yok, ben yürüyüş yaparken de kullanıyorum. Shuffleı açıp iPhonu cebime koyuyorum, müzik dinlerken her kilometrede hızımı ve kaçıncı kilometrede olduğumu güzel sesli bir adam söylüyor :), böylece takip etmek ve kendimi ayarlamak daha kolay oluyor, sürekli ekrana bakmak zorunda da kalmıyorum.

Durun baştan başlayalım: Uygulamayı açtığında karşına Home ekranı çıkıyor:

Burada şu ana kadar kaç kez, toplamda kaç km koştuğun ve dakika/kilometre olarak ortalama hızın gözüküyor. Bir de kazandığın NikeFuel. Bu konuya fazla girmeyeceğim çünkü çok da anlamadım ve ilgilenmedim :) Ama hadise özetle şu ki NikeFuel'i hareketine göre kazanıyorsun, aktivite için bir ölçü birimiymiş.

Menüde Home’dan sonra Activity, Friends, Challenges, Coach ve Settings kısımları var.

Activity kısmında daha önceki koşularını görebiliyorsun:




Hepsini tek tek seçip detaylarına bakmak da mümkün, burada en sevdiğim şey Tag Your Shoes özelliği :). Settingsten Nike ayakkabılarını ekleyip sonra burada her koşun için ayrı ayrı kullandığın ayakkabıları seçebilirsin. Ne işe yarıyor diye soracak olursanız gerçekten bilmiyorum ama böyle detaylar benim hoşuma gidiyor.


Friends kısmında Nike+’a üye diğer arkadaşlarını görebiliyorsun, Most Distance This Month ve Most Runs This Month gibi tablolar var. Challenge kısmında ise birbirinize meydan okuyabiliyorsunuz. Bu iki sekme sayesinde rahatlıkla rekabete tutuşabilirsiniz. Ekli arkadaşım olmadığı için bu menüler bende biraz zayıf, kendi kendime takılıyorum :).

Ve geldik asıl mevzuya: Coach sekmesi.


Burası seçeceğin hedefe ulaşmana yardımcı olacak antrenör kısmı. 5 km, 10 km, Yarı-Maraton (13,1 km) veya Maraton (26,2 km) hedefleme şansın var, kilometreni belirleyip Beginner, Intermediate veya Advanced seviyelerinden birini seçeceksin. Seçimleri tamamladıktan sonra uygulama programı oluşturuyor, 5km ve 10km için süre 8 hafta, istersen hemen başlayabilir veya hedefini koşacağın günü seçebilirsin, bunu yaptığında ilk antremanını seçtiğin günden sekiz hafta öncesinden olmak üzere başlatıyor.


Programın sekiz hafta olmasının da bir mantığı var. Tüm programdaki aktiviteler yürüyüş, koşu ve Cross Train’den (bisiklet, yüzme, basket, yoga veya NTC workoutlarından biri) oluşuyor ama haftalara göre hız, süre ve kilometrelerde farklar var.

İlk hafta ısınma (Warm-Up). Beginner programlarında bu haftanın koşuları bir dakika koşup bir dakika yürüyerek devam ediyor.

İkinci hafta temel atma (Build  A Base), kilometreler yavaş yavaş artıyor ve mesela Beginner’da koşu günleri artık iki dakika koşu iki dakika yürüyüş olarak tamamlanıyor.




Üçüncü hafta güç kazanma (Build A Strength), kilometreler artmaya devam ediyor.

Dördüncü hafta poker jargonundan, Up the Ante. Hedefin üstüne çıkarıyor, mesela program Beginner 5K ise bu hafta önce 4,83 km koşu (iki dakika yürüyüş iki dakika koşu), ertesi gün 6,44 km (bir km yürüyüş bir km koşu) ile başlıyor. Haftanın sonunda böyle iki gün daha var, bu sefer tempo değişiyor. 4,83 km’nin 1,61km rahat bir hızda koşu ile, 3,22kmsi de canlı tempoda yürüyüş. Ertesi günkü 8,05km ise biraz daha acayip
2,41 km rahat bir hızda koşu
2,41 km canlı tempolu yürüyüş
1,61 km rahat bir hızda koşu
1,61 km canlı tempolu yürüyüş



Beşinci hafta sınırları zorlamak için (Test Your Limits), kilometreler gittikçe artıyor ve hızlar da farklılaşıyor. Örneğin yine beginner 5K için (33. Günde) 8,85 kmlik bir koşuda şöyle bir program var:
2,41 km rahat bir hızda koşu
2,41 km canlı tempolu yürüyüş
2,41 km rahat bir hızda koşu
1,61 km canlı tempolu yürüyüş

Altıncı hafta ise işin suyunu çıkarmak için (Peak Week) ama program aynı mantıkta ilerliyor, bir gündeki koşma ve yürüme arasındaki geçişlerde kilometreler değişiyor.

Yedinci hafta kondüsyonu sağlamak için (Maintain Fitness) hazırlanmış ve sekizinci hafta da yarış haftası (Race Week). Son gününde ise programda hedeflediğin kilometreyi koşmak var.


Böyle bir program oluşturup da devam edebilirsin, serbest stil sadece yürür veya koşarken de kullanabilirsin, ikisi için de çok kullanışlı bir uygulama.

Her iki durumda da koşarken Run ekranını kullanıyoruz.


Basic Run, Distance Run, Time Run ya da Speed Run özelliklerinden birini seçebilirsin. Eğer program başlattıysan otomatik olarak distance runa geçiyor ve o günkü kmni ayarlıyor. Bağımsız hareket edeceksen istediğin kilometreyi seçebilirsin, seçim yapmazsan da bir önceki kilometreni geçmeyi hedefliyor. Speed Run yine daha önceki koşularınla oluşturulmuş bir şey, Fastest 1K, Fastest 5K gibi rekorların açıldıkça bunları geçmeyi hedefleyebiliyorsun.

Location için Outdoor ve Indoor seçeneği var, hiç koşu bandında kullanmadım indooru seçince herhangi bir farklılık oluyor mu bilmiyorum. Music için ben Shuffleı kullanıyorum, direk telefonundaki şarkıları çalıyor, sonraki şarkıya geçip durdurup devam edebiliyorsun, normal telefondan müzik dinlemek gibi hiç farkı yok. Oluşturduğun playlistleri seçip sadece bunları da dinleyebiliyorsun, bu da güzel bir özellik, çünkü bazı şarkılar koşarken hiç çekilmiyor :).

Get Cheers ise Facebook ve Pinterest’e senin için Nike+ ile koşuya çıktım minvaline bir post atıyor. İşte arkadaşların yorum yapar, like atar diye herhalde ama koşarken Facebook güncelleyecek halim yok pek de cheers olmuyor bu seçenek gereksiz olmuş bence, koşu bittikten sonraki paylaşma ekranı yeterli zaten.
Yürüyüş ve koşu sırasında bir arkadaş her kilometrede toplam mesafeni, kaç dakika geçtiğini ve kilometre başına ortalama hızını söylüyor. Güzel bir sesi var, konuşmasında toplu taşıma araçlarında durak isimleri okuyan ablanınki gibi duraklamalar var tabii ki ama çok mekanik ve rahatsız edici değil. Hedefine kaç kilometre kaldığını da söylüyor, tam yorulmaya başladığım anda bu bana çok iyi geliyor, ‘Ha gayret!’ diye bir motivasyon doluyor içime :).

Mola verecek olursanız duraklatmak da mümkün. Hatta bir güncelleme ile bunu otomatik hale getirdiler çok da güzel oldu, durduğun zaman kendisi otomatik olayı durduyor ve “Pausing Workout” sesini duyuyorsun. Birkaç kez yavaşladığım için beni durdu sandığı ve tekrar başlatmakta geciktiği oldu ama bu biraz da GPS siyalinin gücü ile ilgili. Telefon iyi çekmediğinde ya da GPS sinyalini zayıf gösterdiğinde sayaçlar biraz göz kararı gibi ilerliyor. Yavaşladığında durduruyor, hızlandığında hemen algılayamıyor, sayaç bir süre durup birden 200 mt birden atıyor, ama çok problem çıkaracak ya da rahatsız edecek bir şey olmadı hiç.

Turunu bitirip durdurduktan sonra haritada rotanı işaretleyip gösteriyor ve en sevdiğim kısma geliyoruz: paylaşım. Facebook, Twitter, Instagram ve Pinterest ikonlarından istediklerini seçebilirsin. Uygulama otomatik olarak rotanı gösteren harita ile kilometreni, süreni ve ortalama hızını belirten bir post paylaşıp tüm arkadaşlarına müthiş antremanını bildiriyor. İstersen harita yerine resim de ekleyebilirsin:


Bu tip bir sürü uygulama var aslında, birkaçını ben de denedim, hatta bisiklet için Run Keeper’i kullanıyorum, ama hiçbirine ısınamadım Nike+ Running’i kullanmaya devam ediyorum. İşime yarıyor, ihtiyacımı karşılıyor, eksileri şunlar diye sıralayabileceğim bir şey de gelmiyor aklıma :).

Yükleyin, deneyin, hareket edin! :)

3 yorum : Leave Your Comments

  1. faydalı ve güzel bir yazı olmuş , emeğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Selam, koşu sonunda fotoğraf paylaşma olayını yapamıyorum. Galerimden herhangi bir fotoğrafı nasıl seçebilirim.

    YanıtlaSil
  3. Android icin Instagram da paylasma ozelligi henuz yok , o da gelirse tadindan yenmez :) guzel bi yazi olmus buarada

    YanıtlaSil